Гематурія від ліків




 

Гематурія може бути наслідком гострого лікарського інтерстиціального нефриту, до розвитку якого можуть призводити різні лікарські препарати, частіше антибіотики групи пеніциліну (пеніцилін, ампіцилін, оксацилін, метицилін), цефалоспорини, тетрацикліни, протитуберкульозні (рифампіцин, етамбутол), нестероїдні протизапальні препарати.

Класичним варіантом гострого лікарського інтерстиціального нефриту (ОЛІН) є ОЛІН, викликаний метициліну. Аналіз клінічних випадків, описаних в літературі, продемонстрував однотипність клінічної картини захворювання. Ниркові симптоми розвиваються через два тижні після початку прийому метициллина. Гематурія спостерігається в 90% випадків. Макрогематурия має місце у 80% хворих і не супроводжується виділенням з сечею згустків крові.

Також в більшості випадків виявляється піурія. Симптоми ниркової недостатності спостерігаються у 50% дорослих і 15% дітей. Приблизно 33% хворих з порушенням функції нирок потребують проведення гемодіалізу. Крім цього, типовим симптомом захворювання є лихоманка, що спостерігається у 80% хворих, що досягає 40 ° С і триває протягом 7-10 днів після припинення прийому метициллина. Шкірні прояви зустрічаються не більше ніж у чверті хворих, артралгія також не є часто зустрічається симптомом. У 80% хворих виявляється еозинофілія.

Після скасування метициллина гематурія зникають через кілька днів, однак явища ниркової недостатності зберігаються протягом 1,5 міс. Як правило, відбувається повне відновлення ниркових функцій і рівень креатиніну повертається до норми у 90% хворих.

Крім метициллина безліч інших лікарських засобів можуть викликати ОЛІН, однак клінічна картина, викликана іншими лікарськими засобами, менш типова, часто ускладнює діагностику.